LIKAVA – centrum sociálnych služieb, Likavka, má vypracovaný Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu COVID-19, resp. iných prenosných ochorení v platnosti od 08.02.2021 v štruktúre nasledovných bodov:
1. Krízové riadenie
2. Intrený krízový tím
3. Činnosti krízového tímu
4. Systém komunikácie
5. Informačná povinnosť zamestnancov
6. Preventívne opatrenia
7. Riadenie rizík
8. Krízová komunikácia
9. Všeobecné usmernenia zamerané na osobnú prevenciu
10. Všeobecné zásady pre prevenciu vzniku a šírenia respiračných vírusov
11. Pravidlá prevencie a kontroly infekcií a špeciálne preventívne opatrenia v prevádzke
12. Organizácia návštev a povolenie vstupu do zariadenia
13. Organizácia odborných procesov v prípade karantény
14. Organizácia obslužných činností
15. Organizácia starostlivosti o PSS, u ktorých sa prejaví infekčné ochorenie
16. Organizácia starostlivosti o zamestnancov a ďalšie osoby podieľajúce sa na starostlivosti o PSS
17. Prijímanie nových zamestnancov
18. Prijímanie nových PSS, PSS prichádzajúcich zo zdravotníckeho zariadenia a návrat PSS z hospitalizácie
19. Validácia krízového plánu a validácia organizačných aj odborných postupov
20. Záverečné ustanovenia
Krízový plán obsahuje tieto prílohy:
Príloha č. 1: Terminologický slovník
Príloha č. 2: Záznam o preventívnom - nápravonom opatrení (Vzor)
Príloha č. 3: Protokol postupu (v prípade podozrenia nákazy koronavírusom)
Príloha č. 4: Záznam z výkonov preventívnych opatrení k zabráneniu šírenia koronavírusu
Príloha č. 5: Sledovanie príznakov u PSS s podozrením na koronavírus
Príloha č. 6: Zoznam činností v rámci poskytovania sociálnych služieb počas mimoriadnej situácie šírenia koronavírusu
Príloha č. 7: Plán reprofilizácie lôžok pri podozrení, alebo potvrdení nákazy COVID-19
Príloha č. 8: Postup pri dočasneom opustení zariaenia v sprievode zamestnanca
Príloha č. 9: Dočasné opustenie zariadenia PSS, prípadne aj v sprievode zamestnanca
Príloha č. 10: Záznam zmien a revízií
Príloha č. 11: Záznam o mimoriadnej udalosti výskytu koronavírusu
Príloha č. 12: Protokol o použití netelesného a telesného obmedzenia prijímateľa sociálnej služby
Príloha č. 13: Čestné vyhlásenie zamestnanca poskytovateľa sociálnej služby o zdravotnom stave zamestnanca a osôb, s ktorými je v styku
Príloha č. 14: Semafor v súvislosti s ochorením COVID-19 v zariadeniach sociálnych služieb, pre fyzické osoby, ktoré sú odkázané na pomoc inej fyzickej osoby a pre fyzické osoby, ktoré dovŕšili dôchodkový vek podľa zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov a podľa aktuálnej situácie a podľa aktuálnej situácie
Príloha č. 15: Hlásenia na MPSVR (OKMB)
S krízovým plánom pracuje ustanovený interný krízový tím, ktorý zasadá pravidelne 1x týždenne a podľa potreby. Zo stretnutí interného krízového tímu sa vystavuje záznam/zápisnica. Záznam o preventívnych opatreniach sa dopĺňa aktuálne každý deň, alebo podľa potreby.
V prípade vzniku mimoriadnej udalosti sa vypĺňa záznam o mimoriadnej udalosti. Protokol o obmedzení sa vypĺňa len pri individuálnom obmedzení v zmysle Zákona o sociálnych službách č. 448/2008 Z.z. v ZNP, ktoré sa netýka všeobecného zákazu návštev a opustenia zariadenia prijímateľom sociálnych služieb, ktoré je vydané pre všetkých PSS na základe odporúčania MPSVR.
Krízový plán a prílohy sú k dispozícii všetkým kontrolným orgánom v zmysle legislatívy SR.